Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

fredag 10 februari 2012

Muffins

Idag var jag igen på Sauna Yoga! De är så bra, sku så vilja fortsätta och har tänkt av o till gå på torsdag kvällar. Rekomenderar de varmt. Nu skall jag försöka testa vanlig yoga, ifall de skulle också vara lika roligt.

Mina sockerfria muffins, som Ronja älska, jag tyckte dom var ännu bättre efter att jag satte en bit mörk shokladbit på.

Nöt-tranbärs muffins
ca 15 st, 190 kcal, 1 g klohydrater, 18 g fett,5 g protein / muffins
4 ägg
100 g smör
1/2 dl sukrin/ sötningsmedel
3 msk kakao pulver
100 g hasselnötter
100 g mandel
50 g tranbär
1 tsk bakpulver
2 dl vispgrädde

till toppen: mandel flan

  1. Vispa äggen, grädden och sötningsmedlet. Lägg till hackade nötterna, tranbären, smältna smöret, kakao och bakpulvret.
  2. Sätt smeten i muffins formena, 180 grader c, 15-18 min
  3. Dekorera de färdiga muffinsena med mandel flan


Wilhelm blev 6 månader på måndag och nu har vi börjat med potatisen. Första gången spydde han. Men nu går de bra. På lördag skall han få morot.


De bästa tipset jag läste den senaste tiden:

Vid "bantning" använd inte vågen för att se resultat skall man använda måttband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar