Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

fredag 8 april 2011

Barnlås

Måste bara börja med att säga att dagens barnlås på vår ugn/spis är den sämsta någonsin, de borde hete baby lås.

De var på Onsdag, jag hade som vanligt inte fått sova på natten när en elefant väkt mig 3-4 gånger så på dagen när vi tittade på pingu med Ronja som slocknade jag på soffan. Under tiden hade Ronja satt på spisen som förståss inte var tom, där stod wokpannan med rester och en tre kapula som min man tyckte att där är den säker, NOT...

Efter en stund kom Ronja och väckte mig och sa Kakka. Då sa jag nej de luktar helt något annat. Gick till  köket, de var rök över allt ingenting brann som tur men tre kapulan var helt svart. Stängde av allt och visade sedan till Ronja hur de såg ut och sa FY FY FY, efter de har hon inte rört spisen som tur. Brandalarmen började ändå inte tjuta så så rökit var de ju inte, för när min man steker biffar då tjuter dom. De tog ca ett dygns vädrande för att bli av med stanken.

Nu har jag fått föra av ett par typer att de tycke att Ronja skall vara inlåst under natten så hon inte kan göra något liknande. I såna fall skall dom vara inlåsta när dom dricker alkohol + kanske skola min man att inte lämna saker på spisen eller knivar i nedersta lådan.

Brukar ni andra mammor låsa in era barn under natten? Eller har ni bättre barnlås? De borde finnas barnlås och fyllo lås på alla hushålls maskiner. För en i fyllan är värre än ett barn!

6 kommentarer:

  1. Varför sku man låsa in sitt barn på natten? Det är ju det värsta jag hört. Tänk om nåt händer eller om barnet har en mardröm eller barnet plötsligt blir sjukt och det sen är inlåst. Jag tycker det låter helt sinnessjukt.

    SvaraRadera
  2. Är av samma åsikt, du kan tänka att min graviditet hormoner satt igång till ett ryt!

    SvaraRadera
  3. Att ha en sån där grind för dörren är nu inte riktigt samma som att låsa in tycker jag... Hellre det än att ni alla brinner upp! Men hoppas att Ronja nu fattar att inte röra spisen nå mer. Det borde förresten finnas nån form av skydd man kan sätta runt knapparna så att man bara kommer åt dem oppifrån. Vet dock inte varifrån man får såna, men mina barnvaktsbarn hade såna när de var små!

    SvaraRadera
  4. på natten sover hon ju och vaknar hon så kommer hon genast till oss. De på dagen man måste kolla.

    SvaraRadera
  5. och man har ju brand alarm, större risk är det att nån granne är i fyllan o lämnar något på än att ett barn börjar busa på natten. Ronja meddelar alltid efter nattsömnen att nu skall hon ha ny blöja o int sova mera.

    SvaraRadera
  6. Absolut inte låsa in!!! :) Vi hade en barnport till Emils sovrum, dels för att han inte sku kunna gå till ytterdörren å dels för att hunden int sku hoppa upp i hans säng å krossa honom i misstag. Den var bra för dörren var alltid öppen å han kunde själv stänga den när han ville vaa i fred. Men han kunde inte öppna den. Nu har vi ingenting, men han fyller ju fyra snart så :) PS. HÄRLIG BLOGG! :)

    SvaraRadera