Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

onsdag 4 april 2012

På kurvan inte på kurvan...

Var idag till Rådgivningen med Wilhelm. Han är nu 69,6 cm & 8,49 kg. Dom säger ju nu att han e för kort... Så sen när han e 10 mån skall vi igen på längd granskning. Som tur är de 2 in 1, Ronja har samtidigt sin 3 års granskning.

Alla barn växer ju olika i olika takter, varför börjar dom skrämma baby familjer? Löjligt, min son växer normalt och utväcklas normalt + han e jätte snäll o söt = Glad och stålt mamma <3

Något jag måste berätt som jag tycker var jätte äkligt. Wilhelm kollades också av läkaren idag (de hör till vid 8 månaderns granskningen). Läkaren vifta med en skallra vid Wilhelm och han tog den och stoppade i munnen. Så klart fråga jag ifall den är ren. För på rådgivningen tvättar dom alla leksaker efter att nån haft den i munnen. Läkaren svar njaa. Uch hur kan man! Jätte äkligt! Håppas ingen sjuk baby har haft den i munnen före! Att man borde barnvakta läkaren och frågesätta allt före.

2 kommentarer:

  1. ta de lungt. dom har sina kurvor dom måste titta på. Om nån växer under eller över så måste dom kålla det. De e ju för ditt barns bästa.

    O inte e de så farlit om man sätter något i munnen. dom hålls bättre friska när immuniteten växer ;) dessutom får man inte för sjuka barn till rådgivningen!

    Margit

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e närmast karies som vi försöker kolla samt ifall babyn för har någo sjukdomar som herpes eller sådant som jag inte vill ha till mina barn.

      Radera