Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

fredag 27 maj 2011

sf-mått

När jag idag gick till rådgivningen så fick jag hämska smärtor, de var vid nedre magen och högra benvecket. Och det höll på ett tag. Måste ta paus. Blev så skrämd, trodde att nu kommer ungen, nå sen när de gick över så var jag sååååå lättad.

På rådgivningen sa dom bara att de var normalt med smärtor i benvecket och nu måste jag bara vila vila vila... Lättare sagt än gjort. Tanten klämde på magen och konstaterade att ungen var svängd med huvudet ner och lagt sig djupt.... alltså den har förberett sig länge. Bettre blev de ju, hon tog mitt sf-mått 33 cm! OMG altså mitt sf-mått var lika stort som om jag skulle ha varit 40 veckor gravid. Så nu satte hon remiss att gå på en extra  ultraljud för att kolla att ungen inte e någon jätte och att kolla hur långt jag på riktigt är i graviditeten.

"Ett snabbt ökande SF-mått, alternativt en väldigt hög kurva, kan tyda på för mycket fostervatten eller tvillingar."

mera om sf-mått http://www.babyornot.se/menupage.php/uid/209

Alltså ifall mitt stora sf-mått beror på för mycket fostervatten så antingen är det något med barnets svälj förmåga eller så är allt bra med babyn men pga för mycket vatten som sätter tryck på livmodern kan leda till för tidigt födsel vilket då betyder att jag blir tvunget att vila mera + dom rekomenderar sängliggande... Så nu är det bara att försöka ta det lungt tills man fått veta vad domen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar