Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

lördag 7 januari 2012

Håret

En sämre sak efter graviden är håret. Man tappar massor av hår! Konstigt att man har något hår kvar, känns som borsten blir full varje gång man borstar (4 gångar/dag)

Efter Ronja föddes tappa jag int så mycket men nu har det börjat falla, kanske de är för båda.

De som också är att hårfärgen ändras också hela tiden, först under graviditeten¨sen under amningen och sen när de e slut med amningen. Som tur har jag ju egen färg (färga senast Juni 2008) så färgändringarna pga av hormonerna har inte påvärkat på dåligt sätt som hårfärg gjör. Tycker bara att min färg blivit finare :-)

En annan sak som gjorde mig super skrämd nu efter Wilhelm; Mensen. Ronja var under 4 mån när den oträvliga röda vännen kom tillbaka. Nu efter Wilhelm har den ennu inte heller börjat och han är redan 5 månader. Trodde redan oj nej inte kan jag vara gravid igen. men så berätta madam M att för henne börja de med de ena könet vid ett mycket tidigare  tillfälle och med det andra könet mycket senare. De fick mig lugnare, för nu behöver jag inte längta efter den röda vännen :-) + babysar kommer ju inte om man skyddar ;-D

Skulle aldrig ha årkat de min mamma gjorde, jag 3 år, syrran 2 år och brorsan 0 år dvs att jag o min syrra har bara 14 månader skillnad. Nej!!!! Sådant årkar jag inte.... Fast de vet man inte ifall man inte skulle prova.... Nån med erfaren het som vill komentera?

1 kommentar:

  1. Då Adelina föddes var hon då 0. Benjamin var 2 år o en månad. Robin 3år o 7 månader. Bra ha vi orka. Båda har tagit sitt ansvar, jag o tipi. o så har vi ju ännu två hundar. De e mycke fast i egen "asenne" hur man tar det. Vi stressar int. Ingen fjärde på kommande nu men int e de alls omöjöigt det heller.

    SvaraRadera