Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

söndag 29 januari 2012

Sjuk till Sjukt till Dextra

Efter förra söndag så har jag varit dålig. Fick tom jätte hög feber, ena stunden var de som nere till 34,4 och som mäst 38,1. Högra bröstet var jätte sjukt, knöl och de räkte med att man bara lite rörde bröstet och de tog super sjukt. Försökte med pumpande och lät Wilhelm äta åftare från de sjuka bröstet. Sedan använde jag en värme dyna för att värma bröstet före amningen och pumpningen. Som tur har jag fått det hemma botat så slapp ta antibiotika kur :-)

Så fort jag blev frisk.... Igår var min pappa på besök och han hade med en Carl Larson puzzel till Ronja. Vi satt och puzza och allt var roligt. Sen gled hon ner från stolen och slog bakhuvudet i stolen. De kom ett lite hack i huvudet och de börja blöda. Tackvare långt hår spred ju sig blodet så att de såg värre ut än vad de var. Som tur kom sen famo och fafa så jag åkte med Ronja och fafa till Dextra i Munkshöjden (privat sjukvård, öppen 24 h). 30 min efter att vi kom fram så var de över. Lite lim och plåster, som tur var de inte värre. Och Ronja var så duktig och påvägen hem så fråga jag Ronja vad får snälla barn som är så duktiga som du var. Då svara hon Räkor <3 gulle, så fint.

På kvällen fick hon ju feber. Men som tur hade de inte med såret att göra. Så en panadol till natten och sen lång sömn :-) Håppas hon mår bättre idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar