Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

lördag 25 augusti 2012

Strängare Mamma med tiden

Det är jätte intresant hur man ändras med årena i och med att man fått barn. Jag har märkt att jag blir bara strängare och strängare. Kan de ha och göra med att första barnet är en flicka och andra en pojke?

Jag har bestämt mig för att mina "söner" skall bli de perfekta gentleman (som alla andra mammor också säger) dvs hemma hos oss skall pojkarna städa lika mycket som flickorna, men ändå skall det vara rättvist också när det gäller belöningar och presenter.

När det kommer till sötsaker och mat så har jag också märkt att Ronja fick smaka mycket tidigare på godsaker än vad Wilhelm, han har inte ennu fått smaka och brottom är det inte heller. Många säger att andra barnet får allt lite fortare.... Nå inte hemma hos oss. Wilhelm får säkert sin första godbit med och när han lärt sig äta själv :-) För tillfället år Wilhelm (1 år 3 veckor) ennu för det mesta burk mat men nu har vi börjat mer och mer vänja honom till vanlig mat, mjölk dricker han med god aptit och snart skall jag sluta amma. 2 veckor kvar och så skall det vara slut! 13 månaders amning = perfekt.

Kan strängare Mamma med tiden bara betyda att man blir allt mer vuxen med tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar