Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

torsdag 16 augusti 2012

Räckna kcal....

Jag trodde jag hade hela tiden ätit hälsosamt men sen gick jag in på sidan Kaloriräcknar (finska) var jag då satte in allt jag planerat äta idag.... jag kom upp till 1588 kcal.... så nu skall jag minska.... Nu fick jag om det till 1234,6 kcal dvs 353,4 kcal mindre och de var med att minska på 2 msk majonäs och halvera surimin, 1tsk msk mindre flora, 2 skivor mindre oltermanni och metvurst....

Sidan hjälper en att kunna räcka rätt.

Jag brukar se på den amerikanska tv serien The biggest loser, som handlar om personer som är betydligt överviktiga tom över 200 kg som sedan skall hård banta. Serien ger en del inspiration :-) I ett avsnitt var den kvinna som trodde då att en typ sku vinna men så fråga hon honom att räcknar du kcal? han sa nej, då sa hon... du kommer inte att vinna.... Så nu är det bara att räckna kcal.

Hittaden också en annan hjälpsamm sida som räcknar ut alltmöjligt från bmi till kroppsfett osv, helt rolig sida (på svenska) räckna ut ditt BMI/Kroppsfett

Nu borde jag ha ögonen öppna på min rätta väg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar