Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

torsdag 27 september 2012

Dag 1, Dag 2...

Igår gick det bra, jag höll mig :-) och hittills ser de lovande ut, fast de inte blir elixia idag :-( Varje dag kan man ju inte gå dit.

Någo av mina hälsoval är att jag har bytt ut min elovena hetki havregrynsgröt till nalle råggröt. Som då är lite hälsosammare, mindre socker, mindre kcal osv... Gröten äter jag alltid med blåbär på :-) Med morgånmålet dricker jag också en kopp grönt te som jag tar också senare på eftermiddagen.

Ny mellanmål har jag protein patukkan, beställde en bunt från Hiilariton. Bla So low carb (som är den hälsosammaste) men för att prova så beställde jag också Easy Diet och som en ny godis grej atikins kokos som har endast 1 g socker. Med detta har jag tänkt klara att inte äta annan godis.

Det jag också försöker ät att äta halva talriken grönt och andra halvan protein. Sådant som potatis, ris och pasta äter jag denna vecka inte. Efter min detox vecka så kommer jag att lägga 1 msk mörk ris eller mörk pasta till i min lunch. Mitt största grej är att istället för att äta från stor talrik så äter jag från en mindre talrik.

Håppeligen fungerar detta. 5 matgånger/dag och inget extra.

På veckoslutet blir det stora testet, först på lördag skall vi med ronja på Buu-klubbens kompiskonsert och efter det skall vi ut och äta och på söndagen skall vi på barnkalas. Många frestelser hela tiden....

2 kommentarer:

  1. Du klarar det nog! Heja Heja! Och det är bara början av sockerdetoxen som är svår, när man är ute ur beroendet så går det sååå mycket lättare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte... jag tror de värsta blir veckoslutet... måste bara vara hård! Har nu domdär atkins kokos patukarna som hjälpt mig o så har man massor nötter i skåpen :-)

      Radera