Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

tisdag 22 mars 2011

Oj, vad tiden går

Nu är jag 21+0, de vid säga 133 dagar kvar till bf. Snart är man vid överlevnads gränsen :-)
16 veckor till och så är man lika långt som Ronja var när hon föddes, 37+0.
http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/21weeks/

Det är otroligt hur mycket Ronja redan förstår och försöker förklara. Hon blir 22 mån på fredag. Igår började hon med att klä av sig byxorna och sen sa hon kakka, efter att jag satt henne på pottan så kort efter sa hon Tähti (stjärna), hon hade pissat. Vi har en stjärntarra i pottan som kommer fram så fort den får varmt vatten på sig.
http://shop.villiankka.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/villiankka/Products/7024/SubProducts/7024-0005

Idag när jag fick nog på hennes pappas fula skortor så packade jag ner dom i en låda, Ronja ville hjälpa så hon började samla alla pappas skortor dit :-) Hon måst ha tyckt att pappa måste köpa nya ;-D

Nu har Ronja glömt tutten som tur. Nästa steg använda pottan dagligen. Nån som har någo goda tips? Jag har börjat kalla de för nu skall vi laga en stjärna och så när hon klarar det så klappar vi i händerna efter de. <3

Medan jag nu satt och skrev detta hörde jag lite konstiga ljud, en stund senare springer Ronja framför mig. Hon har lärt sig att klättra ut ur sin säng. OMG, vi får köpa den nya sängen Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar