Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

måndag 28 mars 2011

Zombi Mamma

Igår somna Ronja riktigt bra. Vid 5 tiden vakna hon och kom snällt tassande in till oss med pupun och täcket. Sen sa hon bara tuti (sova) här. Det blev ju en full katastrof, hon bråka bara så jag bytte blöja och sen satte henne tillbaka i egen säng. Det tog ju inte länge så kom hon tillbaka.. Nå, jag tog mitt täcke med och la mig på madrassen på hennes golv så hon skulle ha en stund sälskap, men för att hindra att hon skulle igen rymma stängde jag barnporten. Då blev hon så förbannad och bara gallskrek. Hon vägrade sova.

Frans började bli otålig vid det laget, han ville ju sova (som jag med). Vi flyttade med Ronja & täckena till vardagsrummets soffa. Satte på shaun the sheep då var Ronja äntligen nöjd. Medan hon tittade på "bäää" som hon kallar de så fick jag sova med ett öga, så fort hon märkte att jag slumrade in så kom hon och öppnade mitt ena öga och sa kukkuuu.... Halv 10 tiden slocknade hon framför tv:n, äntligen. Då passade jag på flyttade henne till egen säng och så fick jag ta en 1,5 h tupplur.

Klockan 12 vaknade vi båda två helt Zombiga. Dagen gick långsamt framåt framför tv:n. Ronja bestämde att en Zombi Mamma är roligt att bråka med, maten slängde hon på golvet, kläderna vägrade hon använda så hon gick med endast blöja hela dagen.

Nu sover hon äntligen!!!! Nu håppas jag bara på en bättre längre Natt!

1 kommentar:

  1. Tack för dagens skratt! :) Den där kukkuuu-juttun var ju alldeles för rolig, höll på att kikna av skratt när jag läste om det. Förstår att det inte alls var så roligt för dig dock, och fasar för vilka hyss som vår lilla tjej börjar hitta på snart.. ;)

    SvaraRadera