Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

tisdag 20 september 2011

Nu är pottan framme igen

Vi var förra fredag på kräftis och då fick vi ju Ronja att sitta på wc:n brevid kompisen som satt på pottan. Han klara göra både 1 & 2 i pottan som Ronja fick se. Igår tog jag först och tvan henne på pottan och de blev ett stort skrik, tänkte att jag prövar med tvang när jag hört om såna som fått de och fungera på de sätten. Men jag gav upp så vi lugna ner oss. Senare på dagen så fråga jag henne i lugn och ro, hur sku de vara ifall du tar av blöjan och sätter dig på pottan, du får böckerna med också. Då satt hon ca 30 min och sen när de var slut och jag skulle sätta blöjan på så sprang hon i väg. Med jakt runt i hela huset sluta de med att när jag sne fick fast henne i badrummet där hon stod nära pottan och sa Pisun kom.... på golvet brevid pottan. Senare på kvällen satt hon igen <3 Fast de inte har kommit ennu ngt så har hon ändå suttit där :-) Imorse satt hon igen en stund efter morgån gröten... Denna vecka borde imse vimse tränings byxorna komma. Nu ser de ut att ha börjat :-)

Nu skulle de bara vara så viktigt att ALLA som är med henne tar henne på pottan före och efter varje måltid + frågar många gånger om dagen behöver du gå på pottan. Håppas de skulle hjälpa. Har tänkt också skaffa från etola en pupu korg som vi skulle fylla med nya böcker som får endast läsas när man sitter på pottan.

Nån annan som har ngt fina pott tränings tips?

Idag var jag på baby gympa och fick tränat med mina nya easty tone kläder <3 <3 <3 super fint känsla nu! Nu är det att fortsätta med att söka efter byk korgens botten.... 3 maskiner på sö, 3 igår och minst 2 idag kommer de...

4 kommentarer:

  1. Hej! Låter bra med början åtminstone! En vink ja vill säga e att fast pissan kommer t.ex. bredvid pottan så får man inte säga att de va fult gjort eller att så där får man int göra. Utan hellre fast säga att kanske de nästa gång sku komma i pottan. vi hade tarror som vi limma bak i pottan o oxå i armen. varje gång de kom piss så fick benkku en tarra i handen. Han hadde vissa dagar båda armana fulla me tarror ;) gå tillsammans till butiken o låt ronja själv välja tarrona o så berättar du att hon får alltid en tarra när de kommer i pottan. Ifall de kommer pissa o kakka så ha vi gett två! böckerna e oxå bra juttu! o så en juttu, ja ha int fråga att behöver du gå på pottan för barnet känner ju int kissnöd ännu kanske i den åldern. Utan vi har gått till pottan ALLTID före maten (för benkku pissa allti i byxona just i matbordet) efter maten, före leken, ifall han ville titta på tv så sa ja att vi går via pottan annars går int tv:n på. här e några saker ja kom o tänka på. Lycka tilla med försöken! tålamod behövs ;)

    Margit

    SvaraRadera
  2. mera tarror skall jag skaffa :-) Ronja får sätta dom på sin morbrors potta bok istället :-)

    SvaraRadera
  3. Vi har också gjort så att det är en rutin att alltid sitta på byttan då tjejen vaknat och ätit (fast om hon vägrar gå till wc så skippar vi det). Vi tränar ju inte så där på riktigt ännu när J bara är knappa 1,5 år men vi märker redan bra att hon har förstått vad det hela går ut på :) och nu (efter flera månader wc-rutin) kan J ibland annars också själv berätta att hon vill gå på byttan.
    Lycka till med tränandet!

    SvaraRadera