Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

fredag 30 september 2011

Wilhelms napa

Var idag till råfgivningen, de fick igen sätta Lapis på napa stumpen att den skulle börja dra sig ihop. De var 4 gången! Lapis är ngt som reagerar också med vatten så nu får man igen inte få vatten på napan på 24 h. Rådgivningen sa att Wilhelm har något som en gammal napa stump dvs den ser ut som en stor svamp. Förritiden "ströp" dom stumpen med tråd, nuförtiden kan dom inte mera sådant så dom använder Lapis, fast nu efter 4 gånger så söker rådgivnings tanten nån som kan den gamla tekniken. Annors får vi gå till en läkare och dom klipper bort napa stumpen. De som är så jobbigt med situationen är att napan varar massor, så kläder får man byta ofta.

Så var jag igen på blodprov... efter att töntarna tagit fel prov på de förra. Så bara resultatet kommer så börjar jag få pengar för min donerade mjölk dvs hela 17 € per kg.... kanska ussel timmlön. Men man gör int de för pengarna heller, alla de små primaturerna som får mjölken i första hand.

Med att jag pumpar så har man ju lite mera mjölk, vilket är bra för har märkt att Wilhelm ibland kan tom äta 1,5 bröst om gången, så han växer i alla fall :-)

Ikväll blir de tacon/tortillan :-) Vi får gäster från Borgå, min gamla studie kompis och hennes sambo. Skall bli super roligt att se henne igen och så skall de bli gott med texmex mat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar