Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

lördag 15 oktober 2011

Kallt.... brrrrr

I går natt var det mellan 0 och +1 C.... Brrrr Nu kommer nog dendär vintern riktigt snart. Toppa kläderna fram. Vi badade bastu igår med Wilhelms ena Fadder par och när vi gick ut och svalkade oss så kändes som att fötterna fastnade i marken pga gyla. De var jätte skönt att bada bastu, länge sen sist.

Har märkt att min mjölk påverkar lite med bastun, efteråt så produseras inte ny mjölk lika snabt. Efter bastun pumpade jag 230 ml och i morse pumpade jag bara 50 ml, vilket är jätte lite, brukar vara minst 140 per pumpning och mäst kring 300 ml. Då är det bra att man inte badar bastu varje dag.

Som många andra hemma mammor lider jag av de "vuxna barnet" han som inte städar upp efter sig själv. Den som tycker hemma mammor bara ligger på soffan. För att få Frans till att mera städa upp efter sig själv har jag beslutat att skriva lista, varje dag vad som blev ogjort som tex kläder på golvet, brösmulor, disk osv Och en gång i veckan skriver jag en lista som jag lägger upp på min blogg. Detta är så att han skall börja minska på sitt eget rådd. De fungerar med att skriva matdagbok, du äter då mindre när du måste skriva upp de så varför inte fungera med att skriva upp allt ogjort ;-) mån-fre blir tiden han är under öga :-) men så får jag nog sen också skriva om han städar frivilligt eller lagar mat. :-)

Snart på gympa :-) burlesque och caribian strip på elixa! mjölken är i kylskåpet så nu kan man dubbel träna.

2 kommentarer:

  1. Lustigt med mjölken.. Dricker du tillräckligt med vatten efter att du badat bastu?

    Och sen ett tips med det där råddandet: lista låter jättebra men en sak som också kan funka är 1-minutsregeln. Allt som tar mindre än 1 minut att göra ska göras genast och får inte skjutas upp till att fixas "sen nån gång". Fast den regeln fungerar nog också ofta bättre för mig än för min man.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jep, dricker massor.

    Men många 1 minuts grejor blir så mycket tillsammans så de fungerar inte... :-)

    SvaraRadera