Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

måndag 17 oktober 2011

Mannens logik

Varifrån kommer mannens logik att brösmulor, kalsonger, strumpor, disk städas av sig själv....

Nu vill jag höra:

Vad gör din man hemma? Och är du hemma mamma eller jobbar ni båda eller är det hemma pappa och du jobbar.... För min mans logik säger alla andra hemma mammor gör allt..... Var är choklad plattan.....

Jag gör varje dag: lagar mat, städar upp efter "3" barn, bykar osv.... Idag sa jag till Ronja när jag blev förbannad över lite brösmulor och disk igen...

Pappa Hämtar bara pengar till familjen och Såttar, då sa Ronja också pengar... Hon sprang till Pappas arbetsrum tog hans penna och gav den till mig <3 <3 <3

5 kommentarer:

  1. Kolla här:
    http://www.underbaraclaras.com/clara-ryter-ifran/hur-man-botar-en-jattebebis/

    Annars så tycker jag nog vi har det ganska bra fördelat hemma hos oss. Nu har vi ju inte några barn så det gör det lite annat. Men E hjälper nog till rätt mycket. Jag lagar oftast mat medan E oftast släpar hem kassarna från butiken. Jag tvättar medan han torkar damm och dammsuger. E tömmer oftare diskmaskinen medan jag småstädar mer i köket. Har märkt att det dock inte fungerar med vare sig listor, hot eller gnäll... det måste komma från killen själv.

    SvaraRadera
  2. Linken var super :-)

    Men hur får man de att de kommer från killen själv? De e de som är 10 000 € frågan

    SvaraRadera
  3. Det är ju det... Hos oss funka det faktiskt att bara sluta tjata helt. När jag inte sa något alls på ett par veckor så börja han bara hjälpa till mer. Kanske det var det dåliga samvetet som fick till det. Och det där att andra Hemmamammor gör allt tror jag inte ett dugg på! Klart att man skall hjälpa till fast man tjänar mer.

    SvaraRadera
  4. De hemma mammor jag känner så är det absolut så att båda hjälper till i huset dagligen.

    Har provat att inte knälla men de fungerar ennu sämre.

    En gång gjorde jag så att jag samla alla hans oprässade juce byttor på hans bokhylla när hyllan var full kom den vakra dagen han fick börja prässa, och de stank. Appelsin juce byttor som stått flera månader...

    Nu har jag ny grej med den rena byken, jag sätter dom på hans tangetbord så för att komma till datan så måste han först städa bort byken :-)

    SvaraRadera
  5. Hos oss är det nog inte så balanserat. J hjälper nog till, men jag måste alltid säga eller påminna att han skall hjälpa till- och då blir det ändå på hans tid. Just det poängen som du sa Kati, hur får man killen att själv märka och göra något om saken? Problemet hos oss är egentligen att min "städigt och rent" är inte samma som hans. Då vi städer tycker han inte att man måste torka damm (hallå?!?!) eller att diskbänken måste torkas av (det räcker att disken är gjord- smulor stör int honom på samma sätt). Nååå, vi har ju inte barn nu så tills vidare funkar saker åtminstånen så ok att om vi gräler om det så är det inte alls ofta. Jag återkommer när vi har barn....

    SvaraRadera