Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

måndag 17 oktober 2011

puss puss

Ronja tycker jätte mycket om att pussas. Ibland är det en lek för henne att försöka pussa mig eller pappa på munnen. Vilket vi får vända huvudet många gåner. Tycker att barn och föräldrar skall endast pussa varandra på kinden, pannan och inte på munnen. Vissa gör på annat sätt men kanske de är pga hur man är uppväxt. + vill inte att ungarna skall få karies.

Men här en dag så var Ronja så snabb så hon pussade Wilhelm på munnen. Men då sa vi nej bara på pannan eller kinden. Bara mamma och pappa får pussas på munnen.

4 kommentarer:

  1. Vi pussas på munnen med Arthur. Men inte sen han var baby, utan kanske sen han var typ 1,5. Pussar inte heller Sander på munnen ännu.

    Och karies bryr jag mig skit i (men jag har aldrig haft hål) så vi äter också med samma sked och så. Men inte ännu med Sander.

    Jag kommer ihåg att jag pussat min mamma på munnen före vi gick och sova och det var bara mysigt. Sen så vet Arthur att om han gör nåt dumt så ska man kramas och ge en puss på munnen. Det är bara för gulligt. Sander har nog fått många munpussar.

    SvaraRadera
  2. Fint att höra från "den andra sidan". De är nog i de hur man har själv växt upp och vad man är van i. Pussar också pappa på munnen eller har det varit mera en mamma grej?

    Fint att du aldrig har haft hål! Wow!

    SvaraRadera
  3. Joo, pussar också pappa och pappa älskar att få pussar.

    SvaraRadera