Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

onsdag 3 augusti 2011

40+1

Var så säker på att ungen skulle komma i natt så Ronja var färdigt övernatten hos sin famo och fafa.... På morgånen väkte Frans mig och fråga har det hänt ngt eller skall jag på jobb....

Dagen spendera jag på Iso Omena och fick shoppat lite, för mina födis pengar köpte jag marimekko unikko vaxduk och gardin tyg. Så nu skall jag sy gardiner. Borde bara komma åt att köpa nya symaskins nålar också, har bara en som är hel och inga i reserv. Sedan köpte jag en muurla kopp till Ronja med Lilla My på som hon skall få i gåva av babyn sedan på sjukhuset. Och till babyn köpte jag en pyamas och en body. Har nästan inte köpt ngt nu alls nya kläder till babyn, för när vi inte vet vilken sort som kommer. Flick kläder har vi ju massor av. Men som tur tycker jag om blått och har klätt Ronja i mycket unisex kläder :-) Frans tycker inte om tanken att klä nya babyn ifall det är en pojke i ljusrött.... Nå då får nog de ljusröda bodyna vara hemma kläder. Var på lunch med en som är lika gravid som jag och en två barns mamma. Gott med hamburgare :-) Och som tur sa dom på rådgivningen att jag väger fortfarande mindre än vad jag vägde som mäst med Ronja :-)

Fick lite goda råd av tvåbarns mamma gällande första mötet efter förlossningen mellan äldsta barnet och babyn. Att man inte skulle satsa att ha kameran färdig och att först skull jag krama om Ronja och först och först efter det skulle vi tillsammans titta på babyn. Och att vi skulle endast vara mamma, pappa och barn. Det tror jag är en god ide. Att först vara endast vi och sen ta in famo och fafa. Detta är något jag är kanske nu mäst spänd på. Och sen när vattnet skall gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar