Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

måndag 1 augusti 2011

Uch UCH!!!!!

Jag blir så arg när jag ser en gravid kvinna röka! De är så äklickt! De finns så många som inte kan få barn som vill ha barn som sköter om sin kropp med att inte röka, snusar, dricka eller knarka. I tillägg, pappor som röker och dricker (stora mängder) osv är lika äkliga som gravida som gör det också... En baby med en rökande förälder skall aldrig sova i samma säng som sina föräldrar det är det samma som passivt rökande!

Själv rökte jag i 10 år, motslutet 20-30 röda i dagen... Men slutade för 5 år sedan! Jag klara det med att trippa ner på 3 dagar och sedan plåster. Det är det bästa valet jag någonsin gjorde. Personligen tycker jag att barnet i magen skall få växa så sunt som möjligt. Ser ingen ide i ett litet glas vin i veckan. Så jag gjorde de valet som jag tycker är det bästa. Slutade dricka sammtidigt som vi började pröva laga barn. Det har jag gjort med mina båda graviditeter och så har jag varit helt droppfri under båda graviditeterna. Under ammningen så var jag så lat att jag årka inte räkna hur mycket mjölk jag måst kasta ifall jag dricker så gjorde de lättaste lät bli :-) För jag donerade också mjölk och då får man inte dricka heller så det var först efter att jag sluta donera (Ronja över 5 mån) som jag sen kunde av och till ta ett litet glas vin. Först efter att hon åt annat än min mjölk så kunde man ta lite till.

Nu planerar jag att hålla ganska långt samma linje under ammningen och tex på dopet kommer jag denna gång heller inte bjuda på alkohol. Tycker inte att barn och alkohol passar tillsammans. Specielt när man vet att man har sådanna som inte håller sig till 1-2 glas utan dricker 1-2 flaskor då är det helt enkelt att bara låta bli att bjuda på procenterna. Alla gör ju hur de själva tycker men detta är ju mina barn och mitt (vårt) beslut för min (vår) familj.

Något roligare: Idag skall jag äta kräftor igen mums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar