Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

söndag 14 augusti 2011

Söndags slö

Nu har Ronja sovit lite bättre i egen säng men ifall blöjan är full vaknar hon på morgånen av Wilhelms ljud. Som tur har han nu sovit lite längre sträckor på natten :-) förra natten 6 h i ett sträck. På dagen äter han ju sen oftare. Har ju nu också börjat pumpat till frysen. Så jag kan få lite frihet. Flaskan gav vi ju ren en gång och den har Wilhelm tagit gott imot. samma gäller tutten. Tutt skall man ju inte börja med före amningen fungerar.

Fick läst slut den sista Harry Potter boken (för 3:e gången) så nu skall jag se filmen del 1 och sen kan jag gå på bio och se på del 2 :-)

Ronja har blivit nu helt fäst med Simpsons, hon vill bara se på simpsons.. Vilket är ju helt fint så får hon lite engelska också in. Men nu idag har hon sett samma del 6 gånger och vi börjar bli lite uttråkade av ljudet. En dag såg hon 101 dalmatiner 5 gånger på svenska. Har svårt att tänka mig hur min mamma klarade av 3 små barn som inte fick se på tv. jag född 83, syrran 84 och brorsan 86... Tv:n underlättar en hel del, men försöker nog att Ronja inte skulle se hela tiden att hon också skulle vara ute och leka med alla sina egnta tusen leksaker.

Imorgån får jag igen ringa runt alla som int har kommit hit och gjort sitt arbete färdigt; glaspojkar, elektrikern, spis gubben, och sen får jag ringa stocka, kylskåpets indre list... den sitter löst som gör att ibland får man inte stängt kylskåpsdörren....

Nu är det en som är hungrig....

2 kommentarer:

  1. hej, börja tänka på simpsons... kommer ihåg att då ja jobba på dagis/förskola så funderade en 6 år gammal pojkes mamma att låter andra föräldrarna barnen titta på simpsons ännu då... de var flera som sa att de inte är för den ålders barn. jag börja googla så simpsons leffan tycks vara k7 eller k11... de e ju int så vackert språk i den heller alltid, fasst inte barnen ännu förstår så lär dom sig snabbt...

    Margit

    SvaraRadera
  2. de beror ju också helt på vilken avsnitt också, vissa är ju klart att man inte skall visa. Föredrar nog att Ronja ser heldre på Pingu. Men de är inte alltid upp till mamma, ett skjede ville hon bara se på pippi...

    SvaraRadera