Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

onsdag 10 augusti 2011

Förlossningen

Ronjas:

5:00 gick vattnet, 9:00 börja regelbunda sammandragningarna, 11:29 kom vi till sjukhuset, 12:50 börja krystandet, 13:07 föddes hon med 9 apgar poeng. 2 stygn ett inne och ett ute.

Wilhelms:

5:00 gick vattnet, 10:00 börja regelbunda sammandragningarna, 11:16 kom vi till sjukhuset, 11:50 börja krystandet, 11:51 föddes han med 10 apgar poeng. 0 stygn!!!

Wilhelms förlossnings historie:

Jag vaknade av att vattnet gick. De kom mycket så jag fick väcka frans som bar Ronja till egen säng så att jag sedan kunde med hjälp av en handduk gå till badrummet. Ringde till famo och fafa som kom nästan genast. För jag tänkte att de sku börja med sammandragningarna lika snabt. Men nej, så de sov lite på soffan, 10 när sammandragningarna blev regelbundna väckte jag alla. Frans kokade kaffe och sen gick han till duchen. Jag fick springa många gånger och säga nu börjar de bli faktiskt brottom, då sa han, De går snabbare ifall du häller upp kaffe och värmer en karelsk piråg till mig.... Jag börja ju bara skratta, man skulle ha trott att de var han som skulle och föda. lite för 11 körde fafa mig och frans till sjukhuset, som tur var det han som körde! han körde tom en gång mot rött. Värsta var den vita volvon som köre underhastighet hela finnovägen! Vissa borde hålla sig borta från bilar. Efter att vi kom till sjukhuset så gick de ju sen snabt. Så det blev en till "luomu" födsel, utan smärtlindring, lite gas tog jag då igen. Frans prova också denna gång. Han tyckte de var som om han skulle ha tagit en tobak och dragit in det i lungorna... känslan i huvudet när du inte har rökt på jätte länge.
 Med att krossa frans fingrar fick jag sen ut pojken, denna tog tycker jag sjukare pga de tryckte mera uppåt än med Ronja när jag tycker att de tryckte mera på sidorna. De som var bästa Inga stygn, för nu slipper jag svidandet när man pissar. fast obehag vid 2:ans grej.

Nu är vi hemma och vi mår alla bra, Ronja har tagit någolunda väl imot sin lilla bror fast lite svarsjukhet ser man där, men det är väntat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar