Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

måndag 20 juni 2011

Funderingar

Här är en sak jag undrar och grubblar massor över. På fester som är hemma brukar en del gäster helt enkelt ha skorna på... Är man barnfamilj så tycker jag att man har rätt att kräva att de är en skofri fest. Hur taklar andra detta? Borde man sätta in i inbjudan att de är en skofri fest? Har börjat fundera över dopet som kommer i höst ifall vi skall ha det hemma hos oss i nya hemmet men då tänkter jag nog kräva att de är skofri fest. Har nån stött på sko fritt hem skyltar/dörrmattor?

Annan grej jag funderar på när är babyns lungor färdiga för livet utanför livmodern? Är de då 37+0? När 34+0 är då babyn helt färdig förutom lungorna.

Hur länge får man sen vara på sjukhuset före man kommer hem med babyn? Vill ju inte åka hem före babyn.

Vet nån vad en bra springmatta kostar? Har så lust på en men den måste gå att få i olika vinklar och lätt att få undangömd så att tex springdelen går att lyftas upp så den blir mera "platt"

Sedan min största fundering: Hur får man sin man att börja packa lådor???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar