Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

fredag 24 juni 2011

Horror Natt

Ronja vakna lite före 2 i natt. Skrek efter mamma och var jätte knällig. Sen försökte hon somna brevid mig i min säng men de blev inget. Vid 3 tiden så krävde hon mat. Efter en halv smörgås med ost och lite mjölk somna hon mellan mamma och pappa. Hon vred och vände på sig massor i sömnen. Boxa sin pappa i sömnen i ansiktet, sparka mig.

9 tiden vakna jag och då tänkte jag nu får jag en lign stund med varm duch osv och Ronja sover till 11..... NEJ... Så fort jag stod upp så skulle Ronja också upp. Nå jag fick min varma lugna duch. Ronja satt på soffan och tittade på Pingu.

En annan grej jag har glömt berätta om Ronja, de var en kväll inte för så länge sen. Ronja vägra äta kvälls gröten, klockan var massor så sa jag ifall du äter 2 skjedar gröt så får du ringa famo och fafa. Ronja titta jätte skarpt på oss och peka först på mig och sen på pappa med så skarp blick som hon skulle säga NI HÅLLER SEN ERT LÖFTE! Vi kunde ju inte annat än börja skratta, men hon åt sina 2 skjedar och sen fick hon ringa famo och fafa :-)

Nu har Ronja gått med på att sitta på pottan igen så de skall bli skönt att hon skulle bli "rums ren".
Nu skall vi åka och firma midsommar & Ronjas 2 års dag. Har bakat värdens godaste shjoklad-kokos kaka, bottnet är fondant shjoklad med lite extra shoklad, sedan kommer ett lager kokos smör kräm och på toppen ett lager shjoklad. Mums. Varför denna kaka till en 2 åring? För jag laga de en gång på våren och Ronja plundra med näven en bit från sidan och då lovade jag henne sen när du fyller 2, då får du (en liten bit). Andra sötsaker vill jag inte ennu ge. Så små behöver inte onödig socker ennu. Kaka endast vid fest och så är det russin.

Glad Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar