Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

lillipie

Daisypath Anniversary tickers

tisdag 28 juni 2011

Inte mycket kvar

Igår vakna vi igen tidigt. Förmiddagen spendera vi med att packa lådor och sen för att vi varit midsommar borta så var ju skåpena tomma så vi åkte till famo och fafa för att äta lunch. Efter det bar de åt till huset. Där packade vi upp lite och fortsatte vi städa. Mellan målet tog vi igen hos famo och fafa. De bästa var ju när vi åkte tillbaka till huset somna Ronja i bilen. Hon har ju vägrat sova dagsömn hemma men nu somnar hon ju i bilen så de var bara att lyfta henne i vagnen. Sen sov hon ju över 2 timmar! :-) Under den tiden fick jag igen gjort en hel del.

Men sen börja de hända.... fick övnings sammandragningar igen, efter en lång paus så börja dom igen samt värkar som påminde om mens värk samt de kändes tryck där nere och som om något större skulle vilja komma ut. Då var de bara att avsluta och åka tillbaka till famo och fafa o vila och äta middag. Så nu är det ju faktiskt nära till ungen kommer. Eller de e vad jag tror.

Idag har jag kommit till den magiska gränsen 35+0. Nu skall allt vara bra ifall ungen skulle komma. Men håppas nu ännu på 2 veckor till så skulle man hinna få flytten över. Speciellt när man måste jobba långsamt så att kroppen hela tiden får vila på olika sätt.

Nu känns de som om höftena har blivit bredare under natten. Bettre så att foglossningen sker under tiden man sover så behöver man int vara medvetande över värken. Nu är jag bara spänd på hur denna förlossning kommer börja. Ingen förlossning är ju likadann. Samma är de ju med graviditeterna. Den första och andra har varit så olika. Den första var så mycket lättare. Ungarna har också betett sig så olika i magen och har haft olika dyngsrutiner.

Det jag glömt berätta att Ronjas anti potta tid har gått över. Nu går hon med på att sitta där igen. Snart kommer de säkert också ngt i den :-) Igår satt hon jätte länge, sen satte jag på ny blöja, hon sprang iväg och när jag skulle sätta byxorna på så var blöjan full av kakka....

Nu skal jag åka med Ronja till huset och fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar